onsdag 29 juni 2011

Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D: Master Quest

Jag klarade precis ut OOT: Master Quest till 3DSen. Jag spelade aldrig Master Quest på Game Cuben, så jag fann de uppgraderade templens utmaningar tillfredsställande. Jag slog mig blodig inne i Spirit Tempel, det tog mig några dagar att hitta alla nycklar och alla gömda knappar. Perfektionist som jag är när det kommer till spel så ville jag se allt och samla allt. Detta gjorde att jag utforskade varje liten vrå i jakt på mina Golden Skulltulas.

Förutom uppgraderade tempel så slog alla fiender dubbelt så hårt, vilket tvingade mig att få bra kontroll över Link, lära mig att undvika attacker istället för att bara svinga Master Sword hej villt. Fiendens dubbla skada gjorde det mer befogat att leta upp alla halvhjärtan. Även med alla 20 hjärtan så finns det fiender som kan döda dig på 3 slag. Jag rekommenderar att du skaffar Big Goron Sword så tidigt du bara kan, jag skaffade den direkt efter Forest Tempel (det går ännu tidigare).

En annan förändring är att hela Hyrule är spegelvänd. Ingen Big Deal tänker du? Det tänkte jag också innan jag började. Men så fort jag klev ut ur mitt hem i Kokiri Forest så insåg jag hur genialiskt det är. Torts att jag kan OOT utan och innan så gick jag konstant vilse, ingenting låg där det brukade. Jag var tvungen att lära mig och utforska Hyrule på nytt.

Allt detta gjorde att spelet kändes nytt och fräscht igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar