måndag 27 december 2010

Snart klar

Sheik går riktigt bra, har så lite kvar att göra att det nästan är smärtsamt. Tanton är ombyggd i metall och ser tillräckligt bra ut. Jag har även fäst den med tryckknappar i ryggen. Bild och beskrivning kommer upp senare.

Jag har även blivit lite modigare med peruken. Jag har försökt att börja styla den själv. Jag menar, frisyren är ju inte så avancerad. Dock märkte jag att det var jättesvårt att arbeta med den utan ett sånt där frigolithuvud. Därför har jag beställt ett sådant, vi får se när det kommer fram.

Linnebandagen har gjorts om. Jag tog bort dem helt och hållet och ersatte dem med första förband från försvarsmakten. Mycket snyggare och mycket mer lättanvändligt.

Jag har förgäves försökt hitta ett sätt att göra metalldetaljerna på. Men jag då jag varken har material, verktyg eller kunskap för att smida dem så har jag blivit tvungen att ta till en ful nödlösning: trolldeg. Just nu ligger alla ”metall”detaljer och stelnar. Imorgon kan jag färga dem och sedan fästa dem på tabbarden.

Slutligen jag kan jag meddela att jag har anmält mig till den individuella cosplaytävlingen på UppCon:11. Jag har även börjat skriva på dokumentationen som ska lämnas in för att få tävla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar