söndag 14 november 2010

14 November

Jag har nu kommit underfund med varför skidorna till tanton inte blir bra; Jag har en dålig mall. Jag har använt ett tanto jag täljt till i trä. Denna tanto visade sig vara både för bred och för kort på höjden. Därför kommer jag att göra om tanton, i metall. Kommer att åka in till Bauhaus nästa gång jag får pengar. Då kommer jag även att se om jag kan hitta något jag kan göra metallspännerna av.

Förra gången jag fick pengar köpte jag ett Wii med tillhörande SSBB. Har spelat en del (självklart med Sheik). Det var kul att få se "min" Sheik in action. Har ännu inte spelat igenom äventyret...

Peruken har kommit. Den låg på mitt rum i dagar innan jag vågade testa den. Första gången jag använt peruk. Jag följde online tutorials. Det var skitsvårt att få på den. Jag tror att den kan vara lite för liten för mig... Men till sist fick jag fast den. Jag är van med att ha långt hår, men det här var brutalt. Det var hår överallt och det såg ut som att jag hade världens morgonfrisyr. Jaja. Nu när jag kan få på den så är det dags att styla den. Kommer nog inte göra det själv, utan tar hjälp av vänner.

Jag provade dräkten nyligen och kom fram till att linnebandagen inte gör som de ska. De vill inte stanna kvar. Antagligen beror detta på att linne inte är stretchigt alls. Jag kommer att se om det går att färga riktiga bandage, annars blir det att hitta ett annat tyg.

Då linnebanden måste göras om så förlorar jag en del % på Process. Det kunde ha varit värre, jag har nämligen hittat min halsduk; ett 90x245 cm stort vitt tyg. Använder jag den på rätt sätt så ser det riktigt bra ut. Dock kommer jag antagligen att behöva säkerhetsnålar för att hålla den på plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar