fredag 22 oktober 2010

22 Oktober

Jag sitter just nu och arbetar med skidan till Sheiks tanto. Detta är tredje versionen jag gör. De tidigare har helt enkelt inte blivit bra. Den första hade sömmen på fel plats och den andra blev för tjock. Förhoppningsvis blir den bra nu; annars är det bara att göra om den… igen.

Peruken är på väg från Kina. Förhoppningsvis får jag hem den någon gång nästa vecka. Har aldrig arbetat med peruker förut. Ska bli spännande, men också väldigt nervöst.

Jag känner mig väldigt pepp. Cosplayen börjar närma sig 100%, jag gottar ner mig i cosplayvideos och har allmänt nybörjarhysteri. För de som inte vet så är ”nybörjarhysteri” ett begrepp jag just kom på, det är när någon är helt uppslukad i ett nytt intresse, utan att faktiskt ha utövat sagda intresse. Jag ser denna hysteri ganska ofta inom lajv.

Ohh, en annan sak; Trots att jag kommer att cosplaya Sheik från SSBB så har jag, tro det eller ej, aldrig spelat SSBB. Jag spelade lite SSBM i sådana där maskiner som står i spelaffärer, men aldrig SSBB. Därför kommer jag att köpa ett Wii med SSBB nu på måndag när studiebidraget kommer. Ser fram emot det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar