söndag 1 augusti 2010

Sheik

[ENG]
"Time passes, people move... Like a river's flow, it never ends... A childish mind will turn to noble ambition... Young love will become deep affection... The clear water's surface reflects growth..."
- Sheik
Sheik är en karaktär från The Legend of Zelda: Ocarina of Time. Sheik är Princess Zelda’s alter ego. För att undvika att bli fångad av Ganondorf klär Zelda ut sig till en Sheikah vid namn Sheik. Genom spelets gång hjälper Sheik Link, som inte känner till Sheiks sanna identitet, genom att ge honom information och lära honom teleporteringssånger. Sheik har blivit en populär karaktär från The Legend of Zelda, trots att Sheik endast finns i ett spel i hela serien. Sheiks sanna kön och på vilket sätt Zelda ändrar sitt utseende tvistas det om bland fansen.
- ZeldaWiki (min översättning)
"The flow of time is always cruel... Its speed seems different for each person, but no one can change it... A thing that doesn't change with time is a memory of younger days..."
- Sheik
Sheik är min favoritkaraktär i Zelda: Ocarina of Time. Mystiken kring henne och det faktum att hon är Princess Zelda gjorde att jag föll för henne direkt. Till detta hör också att när jag var liten var jag kär i Princess Zelda. Hade jag varit tjej hade jag utan tvivel cosplayat Zelda. Sheiks androgyna drag gjorde det möjligt för mig att cosplaya henne.

Jag refererar till Sheik som en ”hon”, just för att jag är av uppfattningen att Sheik är en kvinna.

Zelda = Kvinna
Zelda = Sheik
Sheik = Kvinna

Trots att det är Sheiks framträdande i Ocarina of Time som gjort att jag tycket om karaktären så har jag ändå valt att använda Sheiks 3Dmodell från Super Smash Bros: Brawl som referens. Detta för att den är både mer detaljerad och snyggare än originalet.

Ocarina of Time Super Smash Bros: Brawl


"It is something that grows over time... a true friendship. A feeling in the heart that becomes stronger over time... The passion of friendship will soon blossom into a righteous power and through it; you will know which way to go..."
- Sheik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar