tisdag 10 augusti 2010

Om mig

[ENG]

Mitt namn är Anders Pantzar, 20 år från Enköping. Efter ett år i lumpen har jag nu börjat läsa Datavetenskapliga på MDH till hösten. Jag älskar mjölk och står inte ut när någon tuggar med öppen mun.

Det är ganska nyligen som jag började bli intresserad av anime och japan. Innan dess tyckte jag att animenördar och japan-freaks var konstiga. Men en kväll hade jag tråkigt och klickade runt på YouTube och hittade att någon lagt upp barndomsserien Sailor Moon (med svenska röster). Jag började kolla på de första avsnitten och laddade sedan ner hela serien (nu på japanska). Först såg jag mig bara som nostalgisk. Men när jag passerade säsong 3 (som inte visades i Sverige) började jag mer och mer inse att jag fastnat. Men jag förnekade det fortfarande. Det var först när jag sett klart på hela serien och kände behovet av att se mer anime som jag för första gången erkände mig fast. Genom insatta vänner som precis kommit hem från konventet ”UppCon:10” fick jag upp ögonen för konvent. De förklarade även vad cosplay är och jag fastnade direkt. Jag bestämde mig där och då för att åka på konvent och cosplaya. Hur jag sedan valde cosplay kan du läsa om [här].

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar